FANDOM

Kaszalot mały
Kaszalot mały przy człowieku.png
Wielkość w stosunku do człowieka
Rząd walenie
Podrząd zębowce
Rodzina kaszalotowate
Rodzaj Kogia
Gatunek kaszalot mały
Kaszalot mały (Kogia breviceps) – gatunek walenia z rodziny kaszalotowatych, należący do podrzędu zębowców.

Wygląd

K breviceps wurtz.jpg

Kaszaloty małe to jedne z mniejszych wielorybów; są niewiele większe od większości delfinów. Osiągają długość do 3,5 m i ważą ok. 400 kg. Płetwa grzbietowa jest bardzo mała. Dolna szczęka niewielka i nisko osadzona. Grzbiet, boki i tył są niebieskawo-szare, a spód ciała kremowy, bądź różowy.

Odżywianie

Kaszaloty małe żywią się głównie głowonogami; ich najczęstszym posiłkiem są różne gatunki kalmarów, ale nie gardzą też ośmiornicami. Rzadziej jadają kryl i ryby.

Rozmnażanie

Ciąża trwa jedenaście miesięcy. Jak w przypadku innych waleni, młode rodzi się ogonem do przodu. Nowonarodzone cielęta mają około 1,2 m długości i są odstawiane od piersi około pierwszego roku życia.

Zachowanie

Wieloryby te poruszają się bardzo niepozornie; najczęściej prowadzą samotny tryb życia, lub pływają w parach, chociaż zostały zaobserwowane w grupach do sześciu osobników. Co około jedenaście minut wynurzają się, aby nabrać powietrza, chociaż rekordem było nurkowanie na około 45 min.

Zasięg występowania

Zasieg wystepowania kaszalota malego.png

Kaszalot mały występuje we wszystkich oceanach, oprócz Oceanu Arktycznego. Zasiedla również niektóre morza. Najczęściej wybiera wody o głębokości 400-1000 m.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki